Help
Arrow
Or

Amani Pizza and Pasta

1136 Burke Road, Balwyn North
Italian Pizza Gluten Free Dessert Salad
Online Delivery closed
Not taking online orders
Min. delivery: $20.00 Delivery Fee: $0.00
10% off First Time Orders 10% off 1st time 10% off orders over $25 10% off orders over $25 Free item over $40 Free item over $40 Restaurant Specials or Meal Deals Meal Deals
Arrow

10% off First Time Orders 10% off First Time Orders

10% off your first order with this restaurant.

Not valid with any other promotion or special.

10% off orders over $25 Discount on orders over certain amount

10% off orders over $25

Not valid with any other promotion or special, the order total (not including delivery fee) must be over $25.

Free item over $40 Free item over $40

Receive FREE 1.25L Soft Drink when you spend over $40.

Not valid with any other promotion or special, the order total (not including delivery fee) must be over $40.

Restaurant Specials or Meal Deals Restaurant Specials or Meal Deals

Amani Pizza and Pasta offers meal deals or specials. See the ‘Specials’ section of the menu for more details.

Restaurant Accepts Visa Restaurant Accepts Mastercard Restaurant Accepts American Express Restaurant Accepts PayPal
view menu
read reviews
  • Star Rating

Deals

10% off First Time Orders

10% off your first order with this restaurant.

Not valid with any other promotion or special.

Discount on orders over certain amount

10% off orders over $25

Not valid with any other promotion or special, the order total (not including delivery fee) must be over $25.

Free item over $40

Free 1.25L Soft Drink

Not valid with any other promotion or special, the order total (not including delivery fee) must be over $40.

Restaurant Specials or Meal Deals

Amani Pizza and Pasta offers meal deals or specials. See the ‘Specials’ section of the menu for more details.

Amani Pizza and Pasta on Burke Road in Balwyn serves its pizza as a testament to food enthusiasts everywhere. Appreciate the crisp beauty of the pizza pies found here; from Hawaiian pizza with ham and pineapple to Aussie pizza topped with cheese and ham, there is no end to the lovely flavours found at this restaurant. Amani Pizza and Pasta provides you with excellent service that is certain to put a smile on your face. Are you ready for a big dose of happiness tonight? It is up to you.

Sunday 5:30pm to 8:50pm
Monday Closed
Tuesday 5:30pm to 8:50pm
Wednesday 5:30pm to 8:50pm
Thursday 5:30pm to 8:50pm
Friday 5:30pm to 9:15pm
Saturday 5:30pm to 9:15pm
Sunday 5:00pm to 8:50pm
Monday Closed
Tuesday 5:00pm to 8:50pm
Wednesday 5:00pm to 8:50pm
Thursday 5:00pm to 8:50pm
Friday 5:00pm to 10:00pm
Saturday 5:00pm to 10:00pm

87 Amani Pizza and Pasta Reviews

  • Good value and pizzas where crispy and hot!
  • -
    25 Pts
    - KEW EAST - December 2017
  • Nice
  • -
    240 Pts
    - BALWYN NORTH - November 2017
  • Best pizza
  • -
    240 Pts
    - BALWYN NORTH - November 2017
  • Yummy
  • -
    240 Pts
    - BALWYN NORTH - November 2017
  • Yummy
  • -
    240 Pts
    - BALWYN NORTH - October 2017
  • Happy with pizza - not soggy
  • -
    240 Pts
    - BALWYN NORTH - October 2017
  • Fast and cheap. - nice pizza
    Not soggy
  • -
    240 Pts
    - BALWYN NORTH - September 2017
Jamie
  • Pizza is always nice and cooked perfectly
  • -
    1825 Pts
    - KEW EAST - August 2017
  • Yummy
  • -
    240 Pts
    - BALWYN NORTH - July 2017
  • The quality and quantity of the toppings was great, especially for the price. The only reason I'd rate this experience as average is because neither base (regular nor gluten free) appeared to be cooked properly - they were both doughy and chewy. Will not order again.
  • -
    1195 Pts
    - KEW - July 2017
  • Delicious. Fresh ingredients and loads of choice
  • -
    355 Pts
    - KEW EAST - July 2017
  • Can't fault
  • -
    2185 Pts
    - KEW EAST - June 2017
  • Great Pizzas as always
  • -
    2185 Pts
    - KEW EAST - June 2017
  • Arrived on scheduled, was just lukewarm, but good quantity of ingredients. The cassata was delicious and did arrive cold as it should
  • -
    250 Pts
    - KEW - May 2017
  • -
    100 Pts
    - BALWYN NORTH - April 2017
  • -
    45 Pts
    - KEW EAST - April 2017
  • -
    2185 Pts
    - KEW EAST - March 2017
  • -
    80 Pts
    - KEW - March 2017
  • Pizza's were great and delivered in good time.
  • -
    35 Pts
    - KEW EAST - February 2017
  • Great quality, quick and easy order website, just a little slower than I would like between the order and delivery (1 hour when 2km away). Will definitely give it another try.
  • -
    45 Pts
    - BALWYN - February 2017
  • Have tried so many pizza restaurants in the are and this one is the best! Friendly helpful people and delicious pizza with generous toppings. Convenient on-line booking system works perfectly.
  • -
    45 Pts
    - BALWYN NORTH - December 2016
  • These pizzas were okay. The bases were a bit doughy and undercooked but the toppings were nice enough.
  • -
    45 Pts
    - BALWYN NORTH - December 2016
  • Great value
  • -
    2185 Pts
    - KEW EAST - October 2016
  • The mushroom pizza was terrible and soggy and the mushrooms were definitely a week old at best! Wouldn't eat again
  • -
    65 Pts
    - KEW EAST - October 2016
  • Restaurant comment: Hello Nat,
    Sorry your experience with us was disappointing. But, in response to you're review, we have to disagree with you, firstly we are such a busy shop that we have never had week old mushrooms, we turn over up to three boxes of 5kg of mushrooms every night which means we need to pre order for the oncoming nights of trade. As for soggy pizza, well it's a well known fact that mushrooms when cooked
    will sweat and wilt particularly if there's nothing else on the pizza such as the one you ordered. I also noticed that you ordered another pizza in which you didn't criticise, so I wonder, is it really fair to describe us as bad ?
    Amani's Pizza
  • -
    2185 Pts
    - KEW EAST - September 2016
  • -
    85 Pts
    - September 2016
  • Enjoying TV with my son. Craved an Amani's pizza to complete the enjoyment. PERFECT!!!!!!!!.
  • -
    55 Pts
    - BALWYN NORTH - August 2016
  • -
    85 Pts
    - BALWYN NORTH - August 2016
  • -
    2185 Pts
    - KEW EAST - August 2016
  • -
    2185 Pts
    - KEW EAST - August 2016
  • -
    2185 Pts
    - KEW EAST - August 2016
  • -
    2185 Pts
    - KEW EAST - July 2016
  • I love these guys. The food always comes hot and fresh. The pricing is reasonable and they are always speedy when I order! My favourite is the celabrese pasta! Thanks guys!!
  • -
    180 Pts
    - KEW EAST - July 2016
  • -
    85 Pts
    - July 2016
  • really great food. good toppings, great base. not too doughy. great service. happy to reorder from here
  • -
    210 Pts
    - June 2016
  • so good when cooked
  • -
    45 Pts
    - KEW EAST - June 2016
  • -
    240 Pts
    - April 2016
  • Great pizza as always
  • -
    95 Pts
    - BALWYN NORTH - April 2016
Michael
  • Super speedy delivery. Delicious pizza. Nice delivery customer service.
  • -
    935 Pts
    - KEW - April 2016
  • It's the Second time I've ordered from here, an estimate of 50 mins for delivery, came just after 30 mins - impressed it was faster.
    The pizzas are great!
    Was a little confused the second time i ordered delivery when the driver buzzed, said I'd come down (as its a little confusing to find where I live), and I got Down there within 3 mins, and he's gone back to his car and put the pizzas in the boot already.
    Despite this really good pizzas.
    I absolutely love the cheese and garlic pizza!
    And the best thing was the pizzas were still quite hot when they arrived
  • -
    350 Pts
    - KEW - April 2016
  • Waiting 80 mins is a joke. 10% off first order didn't happen. All a lie. When we got the pizza's there was hardly any topping. Felt like i was eating bread and tomato sauce.
  • Elaine -
    155 Pts
    - BALWYN NORTH - April 2016
  • Patrick -
    1085 Pts
    - COBURG NORTH - November 2015
  • I had the pesto cannelloni the flavor was really good but the ends of them was a little hard other than that i really enjoyed it. i thought the cassatta was really nice but my partner wasn't too keen due to the dried fruit but he liked the other parts and he said he enjoyed the carbonara. Delivery was quick!
  • Amanda -
    1640 Pts
    - BALWYN - November 2015
  • Best pizza ever!!
  • Shani -
    200 Pts
    - KEW EAST - October 2015
  • Nathan -
    550 Pts
    - BALWYN NORTH - September 2015
  • Great pizza. Normally the deliver before the estimated time but in this occasion it took 20 minutes passed the time which was 80 minutes in total
  • Ben -
    575 Pts
    - Kew east - August 2015
  • Arrived piping hot in less than 30 mins
  • John -
    55 Pts
    - BALWYN NORTH - August 2015
  • Dave -
    185 Pts
    - BALWYN NORTH - July 2015
  • Good quality pizza with good fast service.
  • Dave -
    185 Pts
    - BALWYN NORTH - July 2015
  • Pizzas were nice and hot upon delivery. The delivery time was over 70 minutes which is the only drawback.
  • Sheetal -
    50 Pts
    - KEW - June 2015
  • fantastic
  • Hamid -
    395 Pts
    - May 2015
  • Patrick -
    1335 Pts
    - BALWYN NORTH - April 2015
  • Patrick -
    1335 Pts
    - BALWYN NORTH - April 2015
duncan - BALWYN NORTH
  • duncan -
    135 Pts
    - BALWYN NORTH - March 2015
  • trang -
    335 Pts
    - March 2015
  • Jessica -
    655 Pts
    - KEW - February 2015
  • Autumn -
    190 Pts
    - KEW - February 2015
  • Delicious
  • Mary -
    70 Pts
    - February 2015
duncan - BALWYN NORTH
  • duncan -
    135 Pts
    - BALWYN NORTH - February 2015
  • The value, taste and speed were all of an excellent standard with the total time from order to delivery being less than 15 minutes.
  • matt -
    60 Pts
    - BALWYN NORTH - February 2015
  • Very fast delivery and THE best meat lovers pizza I've ever had - the "Meat Treat" - my new favourite
  • Adam -
    340 Pts
    - KEW - December 2014
  • Pizza great... pasta ... ****
  • Anthony -
    2395 Pts
    - BALWYN - December 2014
  • Great pizza. Love being able to customise your order
  • Ben -
    575 Pts
    - KEW EAST - November 2014
  • Always prompt delivery, and great pizzas!
  • E -
    55 Pts
    - KEW EAST - November 2014
  • Terrible food. Terrible customer service.
  • John -
    310 Pts
    - KEW - October 2014
  • EatNow comment: Restaurant Response: Hello John
    In response to your review, after receiving your delivery, you rang the shop and complained that you ordered Parmesan cheese and didn't get it. The owner explained to you that you didn't receive it because we don't have it and never have, he explained that this isn't even available on our menu and you weren't charged for it because it is a non existent item in our shop.
    The owner sensing your frustration also politely explained that we usually don't deliver to your area but courteously did so since you prepaid your order.
    It is a shame that you had to refer to us as making terrible food and having terrible service because it didn't work out to your expectations that night.
    Amanis pizza.
  • Joe -
    240 Pts
    - BALWYN NORTH - September 2014
  • Jono -
    1970 Pts
    - KEW EAST - September 2014
  • Great pizza thank you! delivered on time and fresh.
  • Karine -
    35 Pts
    - KEW EAST - September 2014
  • Jono -
    1970 Pts
    - KEW EAST - August 2014
  • Speedy as usual but chicken had an odd taste and there was no pineapple as ordered and paid for. Long term regular customer, so a bit disappointed
  • Natalie -
    2055 Pts
    - KEW EAST - August 2014
  • Awesome pizza and only 45 min delivery despite heavy rain and Friday night!!! Am a repeat customer :-)
  • Natalie -
    2055 Pts
    - KEW EAST - August 2014
  • Terrible! Pizza was not cooked and I requested no prawns as my husband is severely allergic and it arrived with prawns!
  • Richard -
    750 Pts
    - KEW EAST - August 2014
  • EatNow comment: Hi Richard, We apologise for the wrong pizza being sent out to you. We did in fact cook you a regular lot without prawns. Your pizza was accidentally bagged for delivery to someone else who ordered the same and his bagged into yours. This was an oversight by our drivers, it is a rare occurrence but it can happen during the course of an extremely busy service. In terms of your concern that the pizza was under-cooked, all pizzas are cooked in a conveyor oven set at 290 degrees and tried and tested for complete crisp cooking and this has been the adopted method in our shop in all of our 8 years here. I believe what you might be alluding to is that your pizza arrived warm which is naturally the case between bagging and transporting to your door. Thanks Amani Pizza and Pasta
duncan - BALWYN NORTH
  • duncan -
    135 Pts
    - BALWYN NORTH - July 2014
  • OMG so much flavour and such fresh ingredients. The delivery was speedy and the service was fabulous. I will definitely be recommending Amani's Pizza to all and sundry!! YUM!
  • Sarah -
    140 Pts
    - BALWYN NORTH - July 2014
  • Good stuff as always
  • Natalie -
    2055 Pts
    - KEW EAST - July 2014
  • Amazing pizza!!! Sometimes they get busy and you have to wait but it's definitely worth the wait
  • Anthony -
    230 Pts
    - July 2014
  • Good and tasty and fast delivery
  • Natalie -
    2055 Pts
    - KEW EAST - June 2014
  • Am a regular now after they're excellent quality and speedy delivery.
  • Natalie -
    2055 Pts
    - KEW EAST - June 2014
  • Great quality delicious GF pizza fast delivery too!
  • Natalie -
    2055 Pts
    - KEW EAST - June 2014
  • YUM!
  • Natalie -
    2055 Pts
    - KEW EAST - June 2014
  • Great pizza, confirmed quickly was ready to pick up on time
  • Anne-Marie -
    135 Pts
    - May 2014
  • Jono -
    1970 Pts
    - KEW - May 2014
  • Great pizza! Was delivered 15 mins earlier than they suggested! Fantastic. The Garlic and Cheese pizza is awesome!
  • Anthea -
    2815 Pts
    - Carnegie - May 2014
  • Nice pizza but it's super crap that you order it and then you get sent a confirmation text telling you that delivery will be in 70 minutes!! If I had known it would take so long then I would have looked elsewhere. And the delivery guy was 10 mins late on top of the 70 minute wait. This is at least the second time the delivery time has been 70+ minutes.
  • Anthea -
    2815 Pts
    - Carnegie - April 2014
  • Really good pizza!! Delivery was speedy! Great prices too! Had the Spagnola and Thyme pizzas on Gf bases. The Thyme pizza was amazing, who would have thought sesame seeds on a pizza would taste so good?! Definitely recommended.
  • Anthea -
    2815 Pts
    - Carnegie - January 2014
  • Prue -
    35 Pts
    - BALWYN NORTH - January 2014
  • The quality of food was amazing. However, I ordered on line with 'eat now' at 7.30pm and received a confirmation txt at 7.37. At 9pm I still had not received delivery. I called the restaurant and they said they had not received the order until that minute. We did not receive our food until 9.45 - over 2 hours from when I ordered. By then, the kids were asleep. System needs refining.
  • Anne -
    135 Pts
    - BALWYN NORTH - December 2013
  • EatNow comment: Hi Anne, You order was accepted by the restaurant within two minutes of the order being placed. We will be following up the issue to prevent this from occurring again. We are always trying to improve our customer experience. Regards, EatNow.
End of Reviews
Why order online?

Find more
restaurants
in your area